نماینده‌اى که قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران کرده به درد نمی‌خورد
نماینده‌اى که قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران کرده به درد نمی‌خورد
امام جمعه ماهدشت کرج گفت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به البرز دغدغه ها و مشکلات اصلی و زیر ساختی ماهدشت حل شود و ویژه ببینند.

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی رادمرد در نماز جمعه این هفته ماهدشت کرج، با اشاره به اینکه امروز جمعه ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت عالم جلیل القدر آیت الله مدرس است و روز مجلس نامگذاری شده، اظهار کرد: برگرفته از کلام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سه نکته عرض می‌کنم اول: مجلس باید مجلسى باشد که بتواند در مقابل زورگویى‌ها و زیاده‌خواهى‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌هاى قدرتمندان جهانى بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

وی افزود: امام (رضوان الله علیه) بار‌ها اسم «مدرّس» را مى‌آوردند. مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟ از مدرّس عالِم‌تر هم داشتیم. مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگرى در او اثر نمی‌کرد. همان وقتى که على‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌اش شعار میدادند، او ایستاد و حرف خودش را زد و در راه حق ثابت قدم بود و کار را پیش میبرد».

امام جمعه ماهدشت کرج با اشاره به اینکه دوم، ضرر نماینده غیرانقلابى و ناصالح براى کشور بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: مجلس شوراى اسلامى، به اعتبارى، حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونى کشور است. اگر نماینده‌اى بى‌علاقه به انقلاب و کشور و بى‌اعتقاد به قانون اساسى به مجلس راه پیدا کند که مصالح این کشور برایش مهم نباشد، دشمنى‌هاى استکبار جهانى را نفهمد، چنین نماینده‌اى مجلس را خراب میکند، ملّت را خراب میکند، کشور را هم خراب میکند؛ پس به درد نمیخورد.

 

نماینده‌اى که قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران کرده به درد نمی‌خورد

وی ادامه داد: اگر نماینده‌اى بر سرِ کار آید که قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران کرده و مجبور باشد در مجلس وام آن‌ها را ادا کند، نان هایى به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس که رفت، قرض خود را ادا کند، به درد نمی‌خورد.

حجت الاسلام رادمرد گفت: اگر نماینده‌اى به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد، فاقد هوشمندى، آگاهى، سواد و معرفت لازم باشد، به درد نمیخورد.

وی افزود: سوم، چهار شرط اصلی دارد نماینده که توجه به آن بسیار ضروری مهم است، «تدین»، «کارآمدى»، «دلسوزى» و «شجاعت»، چهار شرط اصلی نماینده مجلس تراز است که باید مورد توجه آحاد مردم باشد و کسی هم که میخواهد کاندید شود این مسائل و شرایط را باید مدنظر بگیرد.

امام جمعه ماهدشت کرج خاطرنشان کرد: حضرت آقا در سال ۹۲ نکته‌ای را گوشزد کردند و فرمودند، کارکردن بر روی لوایح و طرحها، یک وظیفه‌ای است به‌عنوان ادای حق مردم، یعنی وقتی لایحه‌ای به مجلس می‌آید یا طرحی را شما در مجلس تهیه می‌کنید و می‌خواهید این‌را در یک بخشی از بخش‌های کشور که می‌تواند جدول فعالیت کلان کشور را پر کند، به کار بیندازید، دقت شما، مراقبت شما، اهتمام شما، تحقیق شما، مطالعه شما که به پخته‌شدن این طرح یا لایحه کمک می‌کند، یک حقی است برای مردم بر دوش شما؛ گاهی هم نه، لایحه می‌آید یا مثلاً طرحی در مجلس می‌خواهد تصویب شود، این نماینده خیلی محتوای لایحه و طرح را نمی‌داند، خیلی احساس مسؤولیت نمی‌کند، رسیدگی نمی‌کند؛ نه در کمیسیون، نه در صحن مجلس.

وی افزود: این رأی «آری» یا «نه» او به یک چنین لایحه یا طرحی، خالی از شبهه نیست؛ رأی ممتنع او هم خالی از شبهه نیست. ما که نیامدیم اینجا بنشینیم رأی ممتنع بدهیم؛ ما آمده‌ایم بگوئیم این بشود، این نشود. رأی ممتنع مال آنجائی است که انسان زحمت خودش را کشید، کار خودش را کرد، بالاخره ذهنش به جائی نرسید» مجلس فعلی مدالی ارزشمند از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد و آن مجلس انقلابی بود که نسبت به کلیت مجلس فرمودند و باید در این ماه‌های پایانی که بسیار مهم هست، کار را دوچندان ببینند و از تلاش شبانه روزی نایستند، چون ایام تصویب برنامه هفتم است که بررسی‌های اولیه تمام شده که اولین برنامه در گام دوم انقلاب است که تدوین شده و همچنین ایام بررسی لایجه بودجه برای سال آینده است.

حجت الاسلام رادمرد گفت: امیدواریم خدای متعال به همه عزیزان خیر عنایت کند تا بتوانند در مسیر اسلام و انقلاب ثابت قدم باشند و اهداف آن را پیش ببرند؛ و از طرفی هم انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش روی ماست دو نکته مهم است یکی مشارکت حداکثری و دیگری انتخاب اصلح با نکاتی که عرض شد.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه ۱۶ آذرماه روز دانشجو است، اظهار کرد: به یاد سه دانشجویی است که در سال ۱۳۳۲ در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در مقابل دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، یادشان را گرامی میداریم.

امام جمعه ماهدشت کرج عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ در این نظام مردمى، دانشجویان که طبقه‌ى پیشرو و پیشاهنگ و زبده و بانشاط پیکره‌ى اجتماع هستند، باید در سازندگى آینده و ترسیم حرکت عمومى جامعه، بیش از جاهاى دیگر نقش و اثر داشته باشند.

وی تصریح کرد: این تأثیر، با دو عاملى که باید در کنار هم باشند، تحقق پیدا می‌کند؛ عامل اول، درس و علم و تحصیل است، تا نام دانشگاه و دانشجو و استاد و معلم معنا پیدا کند و امیدهایى که براى آینده‌ى کشور ترسیم میشود، پوچ و واهى و باطل نباشد. جوان‌ها باید خوب درس بخوانند و اساتید هم باید آن‌ها را تربیت کنند و آینده‌ى علمى و عملى کشور را تأمین و تضمین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رادمرد خاطرنشان کرد: در کنار تحصیل، نقش تحقیقات، نقش فوق‌العاده مهمى است که باید مسؤولان به آن بپردازند. عامل دوم، جهت فکرى و سیاسى و انقلابى دانشگاه است؛ آن چیزى که به علم هم جان و روح و جهت خواهد داد. دشمن در دانشجویان طمع می‌کند، چون قشر تاثیر گذاری در جامعه هستند فلذا باید مراقبت کنند تا دردام دشمنان نیفتند با حفظ معنویت و بصیرت، دشمن آسیب‌هایی را زده، اما با جهاد تبیین مسئله حل می‌شود اگر ما احساس وظیفه کنیم و اقدام کنیم.

 

کمبود آمبولانس و پایگاه اورژانس در ماهدشت

وی در خصوص مسئله اورژانس ماهدشت گفت: جا دارد از تلاش پرسنل پر تلاش، تشکر و قدردانی کنم لکن به علت کمبود آمبولانس و کمبود پایگاه اورژانس ما الان با اشکال بزرگ و قابل اعتنایی مواجه شدیم اینکه مردم گزارش دادند بین ۳۰ الی ۵۰ دقیقه ما تاخیر داریم، باعث مشکلات عدیده‌ای شده، در راشته پایگاه داریم، آمبولانس ندارد و در شهرک پیام هم پایگاه اورژانس نداریم که در جلسه‌ای هم که با استاندارمحترم داشتیم این بیان شد و دستور دادند.

امام جمعه ماهدشت کرج افزود: از جناب آقای دکتر صیادی رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند، واقعا من از تلاش‌های ایشان قدردانی می‌کنم، حرفی که زدند محقق شده و امیدواریم این دغدغه هم از بین برود و خدمات اورژانس هم از لحاظ کمی و کیفی در ماهدشت بهتر شود.

 

امیدواریم در سفر رئیس جمهور به البرز دغدغه‌ها و مشکلات اصلی و زیر ساختی ماهدشت حل شود

وی متذکر شد: براساس آنچه که اطلاع دادند ان شاءالله هفته آینده اگر تغییری ایجاد نشود در برنامه، شاهد سفردوم با برکت رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آیت الله رئیسی به استان البرز خواهیم بود که امیدواریم در این سفر دغدغه‌ها و مشکلات اصلی و زیر ساختی ماهدشت حل شود و ویژه ببینند و از مردم عزیز هم می‌خواهیم در مراسمات عمومی که به این مناسبت برگزار خواهد شد، شرکت فعالانه و باشکوهی داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا