۱۷۰ هزار نفر در البرز غربالگری سلامت شدند
۱۷۰ هزار نفر در البرز غربالگری سلامت شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۱۷۰هزار نفر از ساکنان استان در اجرای پویش ملی سلامت تاکنون در زمینه دیابت و فشار خون مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر شهرام صیادی در حاشیه بازدید از مراکز طرح پویش ملی سلامت استان البرز افزود: این طرح از ۲۰ آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شد و تا ۱۵ دیماه سال جاری ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : دیابت و فشارخون بالا ریشه بسیاری از بیماری های شناخته شده و عامل اصلی سکته های قلبی و مغزی هستند.

وی سبک زندگی ناسالم از جمله مصرف غذاهای شور، پرچرب و شیرین، کم تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف الکل از عوامل خطر ابتلا به این ۲ بیماری دانست و تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۲۰ درصد افراد مبتلا به دیابت در استان البرز از بیماری خود آگاه نیستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز هدف از اجرای این پویش را شناسایی و کنترل این ۲ بیماری در مراحل اولیه برشمرد و گفت: چنانچه این بیماری ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود ، کنترل و درمان آن ها بهتر انجام می شود.

وی ادامه داد: بیماریابی فشارخون بالا و دیابت در گروه سنی بالای ۱۸ سال و در تمام واحدهای بهداشتی به صورت رایگان انجام می شودکه از ابتدای پویش تا کنون ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت هدف توسط کارشناسان مراکز بهداشت سطح استان غربالگری شده اند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز از تمام افراد بالای ۱۸ سال استان خواست تا به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا و تشخیص به موقع ، تا پانزدهم دیماه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

استان البرز سه میلیون ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.