طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در البرز آغاز شد
طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در البرز آغاز شد
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش نوژان نیوز،معصومه آقایی” افزود: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان و پیگیری های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد : در اجرای این طرح با تایید خانوارهای شناسایی شده ، به خانوارهای دهک‌ یک تا هفت که نمودارهای رشد کودکان آنها دچار اختلال است، ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید اقلام غذایی تعلق گرفت.

آقایی گفت: در راستای اجرای این طرح به کالابرگ الکترونیک دهک‌های یک تا پنج به ازای هر فرزند دارای مشکل در رشد، ۱۰ میلیون ریال اضافه می‌شود که این رقم برای خانوارهای دهک‌های ۶ و هفت ، ۶ میلیون ریال است.

مدیرکل دفترامور زنان و خانواده با بیان اینکه ۱۶ قلم از مواد غذایی برای خرید در این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: به خانوارهای مشمول این طرح از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: خانوارها با نصب برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) نیز می‌توانند از مشمولیت در این طرح مطلع شوند چراکه فهرست تمام فروشگاه‌های فعال در اجرای طرح در این برنامه موجود است.

استان البرز دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است.