بستر انتقال فناوری زباله سوز به البرز فراهم شد
بستر انتقال فناوری زباله سوز به البرز فراهم شد
استاندار البرز گفت : بستر انتقال فناوری زباله سوز به این استان برای استفاده بهینه از پسماندها وکاهش آلودگی زیست محیطی فراهم شد.

به گزارش نوژان نیوز،مجتبی عبداللهی” در حاشیه نشست تخصصی فعالان رسانه ای جبهه انقلاب البرز افزود:در تعاقب تحقیقات و بررسی های صورت گرفته و با توجه به نیاز فوری استان به زباله سوز این تفاهم نامه امضا خواهد شد.

استاندار البرز بیان کرد: در سفر به چین که با هدف شرکت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین ۲۰۲۳ صورت گرفت درصدد همراهی بیش از ۳۰ تاجر و تولید کننده البرزی و بررسی روند حضور در چنین رویدادهایی، هستیم.

وی ادامه داد: از فرصت ها استفاده کردیم و در خصوص رفع مسائل و دغدغه‌های استان به تحقیق و بررسی پرداختیم.

عبداللهی گفت: طی بازدید های صورت گرفته از شرکت های موفق در حوزه خدمات شهری و بویژه بازیافت زباله های خشک، تر، بیمارستانی و خاک و نخاله به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: چاره اندیشی برای پسماندها در استان البرز از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به استان البرز بود بنابراین در این رابطه نیز با اهتمام ویژه ای وارد شدیم.

استاندار البرز گفت: اکنون مطالعات و تحقیقات لازم طی چندین مرحله صورت گرفته و در نتیجه مناقصات برگزار شده در چارچوب قوانین، پیمانکار مربوطه مشخص شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی های نهایی در بازدید از شرکت های موفق چینی، بزودی قرارداد انتقال تکنولوژی‌های زباله سوز نسل جدید از چین به استان البرز با حضور پیمانکار مربوطه، امضا می شود.

روزانه حدود یک هزارو۵۰۰ تن زباله به محل دفن زباله های البرز در منطقه حلقه دره انتقال می یابد.