تابلوهای تبلیغاتی البرز در چنبره اصطلاحات بیگانه قرار گرفته است
تابلوهای تبلیغاتی البرز در چنبره اصطلاحات بیگانه قرار گرفته است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: استفاده از اصطلاحات بیگانه در تابلوهای تبلیغاتی سطح استان غوغا می کند و تابلوها در چنبره این اصطلاحات قرار گرفته است.

به گزارش نوژان نیوز، «سعید جابری انصاری» به موضوع پاسداشت زبان فارسی که مورد تاکید رهبر معظم است ، اشاره کرد و افزود: با توجه به راهبردها و ساز و کارهای فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برای جلوگیری از اشاعه فرهنگ بیگانه و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی بایستی اهتمام لازم از سوی تمام اقشار جامعه لحاظ شود.

وی یکی از بخش هایی که این روزها به وفور از اصطلاحات بیگانه استفاده می کنند را تابلوهای تبلیغاتی به خصوص در مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی استان البرز عنوان کرد و گفت: این مسیرها هر روزه محل عبور هزاران خودرو است که در نتیجه توجه جمع زیادی از آحاد جامعه را به خود جلب می کند که همین موضوع منجر به اشاعه این عناوین بیگانه و تبلیغ محصولات خارجی می شود.

وی بر لزوم حمایت از هر آنچه که ایرانی است اعم از کالاها، خدمات و عناوین تاکید کرد و گفت: این مهم مورد تاکید قانون جمهوری اسلامی نیز می باشد تا از استفاده از اصطلاحات بیگانه امتناع کنیم.

جابری انصاری افزود: متاسفانه در سال های اخیر نظارت بر تبلیغات محیطی در البرز به حال خود رها شده و صاحبان تابلوهای تبلیغاتی که بیشتر دستگاه های اجرایی هستند بدون کسب مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اقدام به استفاده از این عناوین در تبلیغات می کنند.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه ها بیشتر تابلوهای تبلیغاتی را به صورت اجاره در اختیار بخش خصوصی قرار می دهند، اظهار کرد: در پیگیری ها مشخص شد که بیشتر این تبلیغات از سوی بخش خصوصی تهران در البرز انجام می شود.

وی گفت: در همین راستا یک تیم نظارتی از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز فعال شده و تابلوهای تبلیغاتی را در تمام استان به خصوص راه های مواصلاتی البرز به صورت مرتب رصد و موارد تخلف را به مراجع قضایی اعلام می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: دستگاه قضایی این استان نیز به شدت پیگیر این موضوع بوده ضمن اینکه دادستان البرز تاکید زیادی بر عدم استفاده از این تابلوها برای تبلیغات ملک و خودرو دارند زیرا یک تبلیغ می تواند اعتماد مردم را خدشه دار کند.

وی تصریح کرد: در این فرایند تدابیر لازم پیش بینی شده و به صورت صحیح و اصولی دنبال می شود تا فضای استان را در این موضوع دگرگون کنیم.

جابری انصاری تاکید کرد: به طور قطع ما در حوزه تبلیغات محیطی استان اصناف را پای کار می آوریم تا در سردر مغازه ها هم از به کارگیری اصطلاحات بیگانه جلوگیری به عمل ِآید که نیازمند همیاری و حمایت تمام ارکان استان در این موضوع است.

وی در پایان از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، دادستان و استاندار البرز در همین راستا قدردانی کرد.