پای کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس البرز باز شد
پای کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس البرز باز شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز اعلام کرد: شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به محیط مدارس این استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش نوژان نیوز،فرید نجف نیا” در نشست هم اندیشی پیشگیری از وقوع جرم البرز اظهار کرد: امسال ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل این استان پس از شناسایی به آموزش و پرورش البرز معرفی شدند.

وی ادامه داد: این نشست با هدف حمایت و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و ارائه راهکارهایی برون رفت از این معضل برگزار شده و برای داشتن جامعه‌ای سالم با نیروی انسانی توانمند، باید زمینه‌ حضور و ماندگاری کودک و نوجوان در مدارس فراهم شود.

نجف نیا بیان کرد : دانش‌آموزان، بی دفاع‌ترین قشر جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند و اداره کل آموزش و پرورش استان، علاوه بر فراهم کردن شرایط تربیتی و پرورشی مناسب می‌تواند از طریق شناسایی و ارائه آمار کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، نقش مؤثری در توانمندسازی، حمایت و محافظت از این قشر داشته باشد.

وی به نقش اداره کل بهزیستی استان البرز را در شناسایی فرزندان طلاق، بی‌سرپرست و بدسرپرستی که از درس و مدرسه دورمانده‌اند، اشاره کرد و یادآورشد: نداشتن اوراق هویتی معتبر، فقر خانواده، کمبود امکانات، نبود اماکن آموزشی در مناطق محروم و ازدواج در سنین پایین از دلایل بازماندن از تحصیل است و بسیاری از کودکان و نوجوانان، استعدادها و مهارت‌های بالایی دارند که در صورت دریافت توجه و حمایت ازآن‌ها بروز پیدا می‌کند.

نجف‌نیا افزود: اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای مقابله با عوامل و کاهش بازماندن کودکان از تحصیل امری مهم است که توانستیم طی ۶ ماه سال ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل به مراجع ذیصلاح از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ارجاع شدند.