نظارت بر گمرکات مقدمه تامین معیشت مردم است
نظارت بر گمرکات مقدمه تامین معیشت مردم است
دادستان کل کشور گفت: نظارت بر گمرکات به عنوان یک عمل صالح مقدمه‌ای برای ایجاد آرامش در زندگی مردم، تامین معیشت و نیازمندی‌های اقتصادی یک وظیفه شرعی و انسانی است.

به گزارش نوژان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی‌آزاد در آیین معارفه دادستان جدید مرکز استان هرمزگان بر نظارت جدی بر امور گمرکی، صادرات و واردات از سوی دادستان و رییس کل دادگستری این استان تاکید و آن را یکی از اعمال صالح و نوعی عبادت دانست.

وی با بیان این جمله که؛ بعضی از افراد به هر علتی یا اهمال در کار به موقع برخی از وظایف اداری خود را انجام نمی‌دهند، یادآور شد: مسوولان قضایی این استان تشویق قضات پرکار برای کارهای با کیفیت را جدی بگیرد و به امور آنها بیشتر رسیدگی کنند.

دادستان کل کشور تکریم ارباب رجوع یکی از مسائل کلان و از سیاست‌گذاری‌های جدی قوه قضاییه برشمرد و ادامه داد: بسیاری از مراجعات و شکایت‌هایی که می‌توانست به شکل صلح و سازش به نتیجه برسند به دلیل تشخیص نادرست یا اهمال‌کاری دیگران به دادستان و قاضی و رییس کل دادگستری کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد به دادستان و رییس کل دادگستری این استان توصیه کرد: اگر می‌خواهید دنیا و آخرت شما حفظ شود در رسیدگی به تمامی امور قانون‌مند باشید، مسوول باید سعه صدر و تحمل لازم برای رسیدگی کار مراجعه کنندگان داشته باشند، زیرا تکریم ارباب رجوع یکی از وظایف مهم انسانی و اخلاقی در دستگاه قضا است.

وی در ادامه یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها به عنوان یک عمل صالح را آگاهی بخشی حقوقی به آحاد جامعه دانست و ادامه داد: آگاهی مردم نسبت به حقوق عامه خود یک تکلیف همگانی؛ اجتماعی، اخلاقی و شرعی است زیرا هرچه آگاهی مردم نسبه حقوق خود افزایش پیدا کند آمار ورودی شکایات به دادگستری‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 

ضرورت انسجام مدیریتی و همدلی

دادستان کل کشور همچنین انسجام مدیریتی و همدلی را از دیگر وظایف مسوولان در دستگاه‌های قضایی عنوان کرد و گفت: مسوولان اجرایی و قضایی با همدلی مشکلات مردم را بررسی و در مسائل کلان تصمیم‌گیری قاطعی داشته باشند.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد پاسداری از ارزش‌های انقلاب، منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مهم‌ترین عمل صالح و مقدمه تقوا دانست و تاکید کرد: احساس همدلی باید در تمام بخش‌های این استاها تقویت و نسبت به این مهم توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی خطاب به همگان گفت: همه ما تکلیف شرعی داریم خدمات نظام و انقلاب و امور شهیدان را به نسل فعلی و آینده منتقل کنیم، کوتاهی در این مساله قطعا مواخذه الهی را به دنبال دارد.

 

حمایت از مقاومت وظیفه اخلاقی و انسانی است

این مقام قضایی در این باره گفت: امروز کودکان غزه چرا در زیر بمب های آمریکا له می شوند و امکان مداوای مجروحان هم سخت شده است، زیرا رژیم‌های استکباری می‌خواهند اسلام رونق پیدا نکند و جلوی رشد انقلاب اسلامی ایران را بگیرند.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد یکی از وظایف اخلاقی و انسانی ملت ایران را حمایت از مقاومت دانست و یادآور شد: با حمایت از مقاومت ارزش‌های دینی، اسلامی، اخلاقی و انسانی در دنیا حاکم خواهد شد و به طور یقین دنیای باتقوایی در آینده خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر پرهیز از چالش‌آفرینی، رعایت امانتداری تاکید کرد و گفت: کاندیداها باید از تفرقه و سخنان چالش برانگیز، ایجاد سیاه‌نمایی و ارائه آمار نادرست از میزان پیشرفت‌ و آبادانی کشور، تهمت، افترا، غیبت و تخریب رقبای خود پرهیز کنند.

دادستان کل کشور پیگیری موثر حقوق مردم را جزو سیاست‌های رییس قوه قضاییه برشمرد و یادآورشد: نظام قائل به شخص نیست بلکه نظام براساس یک تفکر و نظریه به نام نظریه ولایت فقیه منبث از قرآن و سنت شکل گرفته است بنابراین حقوق مردم و حقوق نظام هر دو باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد با بیان اینکه نظام نمی‌تواند نسبت به فضائل اخلاقی آحاد جامعه، سلامت نسل امروز و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی در کشور بی‌تفاوت باشد، گفت: دولت با رعایت قانون فضای مجازی موظف است فرزندان جامعه را در محیط های آموزشی درست تربیت کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک تهدید است از این جهت طراحی، تولید و فروش فیلترشکن جرم تلقی شده است، یادآرو شد: ارتباط و تماس با انگیزه همکاری و یا تشریح یا اعلام پشتیانی با شبکه‌های معاند نیز جرم بوده، به همین دلیل برای حفظ سلامت نوجوانان و جوانان، دولت نباید اجازه بدهد استعداد مثبت جوانان ما به سمت استعدادهای منفی سوق پیدا کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی را هم یک فرصت مناسب برای پژوهشگران و محققان دانست که اگر به درستی مدیریت نشود آسیب‌های جدی به دنبال دارد، بنابراین در بحث فضای مجازی باید از جنبه‌های مثبت آن استفاده و از استفاده‌های مخرب جلوگیری شود.

در این مراسم عارف اکبری به عنوان دادستان جدید مرکز استان هرمزگان معرفی و از خدمات علیرضا احمدی منش قدردانی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا