افزایش دعاوی ناشی از بی دقتی در تنظیم قراردادهای ملکی
افزایش دعاوی ناشی از بی دقتی در تنظیم قراردادهای ملکی
رییس دادگستری استان البرز از افزایش دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی به دلیل رعایت نشدن شرایط قانونی معامله ، افزایش قیمت ها و عدم دقت در تنظیم قراردادهای ملکی در این استان خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز،حسین فاضلی هریکندی” در همایش آموزش تخصصی املاک و مستغلات مرکز استان البرز افزود: سال گذشته بیش از ۶ هزار پرونده قضایی دربخش معامله ملکی استان البرز داشتیم که بیانگر افزایش این پرونده ها نسبت به سال های ماقبل آن است.

وی بیان کرد: اگر شرایط قانونی معامله رعایت نشود یا قرار داد ها تفهیم نشده و عدم دقت در تنظیم آن باشد این گونه دعاوی به وجود می آید.
فاضلی هریکندی افزود: با توجه به جمعیت و وسعت البرز آمار بالایی را در این زمینه شاهد هستیم بنابراین باید با آموزش و برگزاری همایش های تخصصی این روند را کاهش دهیم.
رییس دادگستری استان البرز بیان کرد: اکنون البرز به لحاظ تعداد پرونده های الزام به تنظیم سند رسمی ملک جایگاه ششم را دارد .

فاضلی هریکندی گفت: افزایش پرونده ها در محاکم قضایی سبب طولانی شدن زمان رسیدگی به آنها می شود که باید با اجرای طرح های پیشگیری اقدامات موثر در این زمینه داشت.
وی افزود: حضور مشاوران املاک نقش موثری در کاهش اختلافات حقوقی در این زمینه دارندضمن آنکه اطلاع از مفاد قرار دادها برای مالک و تنظیم کننده اهمیت دارد و اقدامات خوبی را از سوی مشاوران املاک در این راستا شاهد هستیم.
وی یادآورشد: ۱۱ هزار و ۶۲۰ واحد مشاور املاک در البرز فعالیت دارند که ۶ هزار واحد آنها در کرج هستند.

۹۰ درصد مشاوران املاک البرز پروانه فعالیت دارند

رییس دادگستری استان البرز گفت: ۹۰ درصد مشاوران املاک این استان پروانه فعالیت دارند و یک هزار و ۱۰۰ دفنر مشاوره املاک استان فاقد پروانه فعالیت هستند .

وی اضافه کرد: مشاوران فاقد پروانه نیز با بازدیدها و نظارت ها صاحب پروانه فعالیت شده یا در صورت نداشتن شرایط برای کسب پروانه پلمب می شوند اگرچه تعدادی اخطار پلمب داشته اند.

فاضلی هریکندی بیان کرد: اکنون پنج هزار و ۱۵۵ نفر آموزش های مربوطه را در زمینه مشاوران املاک دیده اند و ازحیث پروانه های تخصصی صادر شده استان البرز رتبه اول کشور را دراین زمینه دارد .

رییس اتحادیه املاک کرج نیز دراین همایش گفت: یک هزارو ۵۳۶ مشاور املاک در این شهرستان ساماندهی شدند.

مریم قمی” افزود: تاکنون برای ۷۷۴ مشاور املاک این شهرستان پروانه فعالیت صادر شده و ۲۳۳ دفتر مشاوره املاک فاقد شرایط دریافت پروانه درکرج جمع آوری شدند.
وی بیان کرد: ۲۸۹ مشاور املاک نیز در این شهرستان در شرف دریافت پروانه فعالیت هستند و تعدادی نیز اخطار تعطیلی دریافت کردند.

قمی گفت: تا پایان سال جاری هیچ مشاور املاکی در کرج فاقد پروانه فعالیت نخواهد بود.