مادران ائمه شیعه الگوهای اصیل و هویت بخش هستند
مادران ائمه شیعه الگوهای اصیل و هویت بخش هستند
دستیار رئیس جمهور گفت:و زن مسلمان می‌تواند مانند ققنوس از دل تاریخ بال بگیرد و مادران ائمه شیعه الگوهای اصیل و هویت بخش هستند و تکامل دهنده است.

به گزارش نوژان نیوز، سکینه سادات‌پاد در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ظهر امروز در نشست علمی منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه در تمدن اسلامی اظهار کرد: برای من حضور در این نشست به عنوان بخشی از حقوق معنوی زنان و یک موضوع مهم هویتی برای زنان، باعث افتخار است. مادران ائمه به عنوان بخشی از تُراث معنوی شیعه هستند که شاید بتوتن از کتمان این مهم به تُراث سوزی از نوع نوین در خصوص زنان نام ببریم، اغراق نیست. می‌گویند صلاح الدین ایوبی در لبنان آنقدر کتاب سوزاند که گفته اند حمام‌های لبنان تا یک هفته از آتش کتاب‌ها و تُراث شیعه گرم بود.

وی افزود: بحث ایجابی در حوزه زن و جنسیت تا کنون کم داشته‌ایم و هر چه بوده بیشتر سلبی بوده است با قبول داشتن جنسیت زن در کنار نقش های ذاتی‌اش، برای آنها نقش‌های دیگری قائل باشیم، این یک اتفاق جدید است و باید برای دستیابی به چنین دیدگاهی، به این سرمایه‌های گرانبها (مادران ائمه) مراجعه کنیم؛ فکر می‌کنیم ابن اتفاق، نقطه عزیمت بسیار مهمی است و اولین‌بار است این اتفاق با این روش رخ می دهد.

دستیار رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به این شکل ایجایی کار کردن در خصوص نقش زنان غیر از نقش‌های ذاتی آنها، کمتر در کشور داشته‌ایم و امیدوارم سرانجام خوبی داشته باشد. باید به بحث هویتی نگاه جدی داشته باشیم و این سلسله بحث‌ها می‌تواند در راستای حل مشکل هویتی موثر باشدو زن مسلمان می‌تواند مانند ققنوس از دل تاریخ بال بگیرد و مادران ائمه شیعه الگوهای اصیل و هویت بخش هستند و تکامل دهنده است.

پاد بیان کرد: نمی توانیم همواره صرفا در مقایسه سلبی با فیمینسم، اعتقادات آنها را سلب کنیم و نیاز به یک کار ایجابی هم داریم؛ بخشی از حقوق معنوی زن مسلمان که یک تاریخ ارزشمندی دارد و نمونه های گسترده ای داریم مانند همسر امام هادی(ع) که آن حضرت بعضا مواردی را به همسر خود ارجاع می دهند، نمونه‌ای از کار ایجابی است و نشان می‌دهد امام معصوم می خواهند روند سازی کنند که به مردم را در برخی موارد به همسرشان ارجاع می دهند.

وی تصریح کرد: این گونه نشست ها یک اقدام به جا ولی با تاخیر است خصوصا درهجوم ادعاهایی مانند اینکه در اسلام به زن ظلم می شود. شاید بهترین ادله را بتوان در این نگاه تاریخی و روایی ارائه داد شاید عناصر الگوی سوم که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود را بتوان از دل تاریخ بیرون بکشیم و شاید چه بسا جذابیت هایی برای دختران اکنون ما داشته باشد خصوصا که نتوانسته ایم ظرفیت ها را احصا کنیم.

دستیار رئیس جمهور عنوان کرد: اگر بتوانیم در مسأله زن پاسخ مناسبی از دل داشته های دینی خود، ارائه دهیم،می‌توانیم گره از مشکل بشریت باز کنیم این به هیچ وجه ادعای بزرگی نیست.

پاد افزود: برای من باعث افتخار است که نقش کوچکی در برپایی این اتفاق مهم دارم و بتوان به آن در هر دو دنیا افتخار کنم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا