نخستین دفتر سرود استانی کشور در البرز راه اندازی شد
نخستین دفتر سرود استانی کشور در البرز راه اندازی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سرود به عنوان یک ظرفیت هنری گرانبها و جریان ساز اشاره کرد و گفت: در همین راستا نخستین دفتر سرود استانی کشور در البرز راه اندازی شد.

به گزارش نوژان نیوز، «سعید جابری انصاری» با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه به سرود و جمع‌خوانی شده است، افزود: سال گذشته دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد.

وی به تخصص و تجربه‌های «حامد جلیلی» مسوول دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امر سرود اشاره و اظهار کرد: این مقام مسوول از همان ابتدا دغدغه تمرکززدایی ظرفیت‌های سرود از تهران به سایر استان‌ها و راه اندازی دفترهای تخصصی سرود در دیگر استان ها را داشت تا با همکاری دفتر مرکزی بتواند ساماندهی و اعتلای گروه‌های سرود و جمع‌خوانی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نخستین دفتر سرود کشوری در این استان امروز فعال شد، گفت: این دفتر در راستای ماموریت دفتر سرود وزارت ارشاد فعالیت‌های خود را آغاز کرد، ضمن اینکه ماموریت این دفتر رشد و ساماندهی و اعتلای محتوایی و فنی گروه‌های جمع‌خوانی از جمله گروه‌های سرود، کر و آکاپلا است به طوریکه این آثار در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: در همین راستا به زودی سامانه دفتر سرود رونمایی خواهد شد و در این سامانه، گروه‌های سرود می‌توانند نمایه (پروفایل) شخصی داشته باشند و اطلاعات گروه و آثار خودشون رو ثبت کنند.

 

حضور گروه های سرود البرز در جشنواره ملی فجر

جابری انصاری اظهار امیدواری کرد نخستین همکاری دفتر سرود استان البرز با جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جشنواره ملی سرود فجر امسال خواهد بود که فراخوان آن در هفته‌های آینده منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در همین راستا به تمام گروه‌های سرود، کر و آکاپلا و باقی گروه‌های جمع‌خوانی اعلام کرد که درب دفتر سرود استان البرز به روی همه‌ آنها باز است و در ماه‌های آینده خبرهای خوشی پیرامون حمایت‌ از گروه‌ها از قبیل ثبت اثر، بیمه، دوره‌های آموزشی ویژه رهبران و اعضای گروه ،استعداد یابی از بین نوجوانان و افراد علاقه‌مند به سرود و رخدادهای هنری پیرامون سرود از این دفتر شنیده خواهد شد.

 

سند مهندسی فرهنگی نقشه راهی برای توسعه همه جانبه استان البرز است

جابری انصاری در ادامه به موضوع سند مهندسی فرهنگی استان البرز اشاره کرد و گفت: یکی از اسناد بالا دستی که توجه ویژه رهبر معظم انقلاب را داشته است نقشه مهندسی فرهنگی است که این مهم، نقشه راهی مطمئن و منسجم در زمینه توسعه همه جانبه استان البرز به ویژه در حوزه های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برش استانی سند مهندسی فرهنگی بر اساس تاکید نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج و رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرزی تدوین و در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد، افزود: اگر چه بر اساس پیگیری های آیت الله حسینی همدانی اقداماتی در راستای عملیاتی شدن این سند انجام و حتی پیش از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بودجه ای برای عملیاتی شدن آن تخصیص دهد اجرای آن در استان پی ریزی شده است، اما لزوم موثر بودن این اقدامات اجرای این سند بطور هماهنگ در همه شهرستانهای استان است زیرا استان البرز منحصر به شهرستان کرج نبوده و تمامی شهرستان های استان نیازمند این توجه هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز، اظهار امیدواری کرد تمامی دستگاه های دولتی و حاکمیتی اعم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ،فرمانداران و همچنین مدیران مدیریت شهری در تمام شهرستانهای استان بصورت هماهنگ در اجرای برش استانی نقشه مهندسی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار البرز است، اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، تصریح کرد: ابعاد مختلف این سند و فراگیر بودن و نیز همه شمول بودن آن سبب شده تا موضوع توسعه همه جانبه و پایدار در همه ابعاد مد نظر قرار گیرد، همین ویژگی توجه همه مسئولان دلسوز و خدوم در کشور و به ویژه در استان را می طلبد .

وی افزود: پر واضح است که بخش فرهنگی این سند به عنوان یکی از پر اهمیت ترین بخش های زیر ساختی حائز اهمیت بوده و باید تلاش شود که همزمان با توسعه و تقویت بخش های عمرانی، بهداشتی و گردشگری در برنامه ریزی های استانی به ویژه مدنظر قراردادن برنامه های فرهنگی از طریق تخصیص بودجه هایی از سوی شوراهای اسلامی شهرستان ها و شهرداران بصورت هماهنگ روبه جلو حرکت کند و چه بسا زیر ساخت های استان را تقویت کند.

جابری انصاری اظهار امیدواری کرد که با هم افزایی تمام بخش های اجرایی مدنظر دولت آیت الله رییسی در استان البرز شاهد توسعه و شکوفایی در این بخش مهم باشیم.