طرح دیالیز خانگی در استان البرز آغاز شد
طرح دیالیز خانگی در استان البرز آغاز شد
مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز از آغاز طرح دیالیز خانگی بیماران کلیوی برای نخستین بار دراین استان خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، کوروش سلیمی افزود: در این طرح بخشی از بیماران دیالیزی با فراگیری آموزش های ویژه در مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) کرج در حال فراگیری روش دیالیز در منزل هستند.

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی به ۲ دسته تقسیم می شوند،گفت : یک دسته از این افراد می توانند از روش دیالیز در منزل بهره گیرند و دسته دیگر در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت دیالیز قرار می گیرند.

سلیمی ادامه داد: این طرح در شهرستان کرج عملیاتی شده که موفقیت آمیز بوده و به تدریج در دیگر شهرستان های استان البرز اجرا خواهد شد.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: در روش دیالیز خانگی ، بیمار پس از فراگیری آموزش ویژه ، فرآیند دیالیز را در منزل خود انجام می دهد و نیازی به مراجعه بیمارستانی و درمانگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و تجهیزات دیالیز در البرز فراهم شده است،گفت: اکنون بر خلاف سال های گذشته تمام بیماران دیالیزی البرز در داخل استان تحت درمان قرار می گیرند و هیچ دیالیزی به تهران اعزام نمی شود.

استان البرز حدود یک هزارو۴۰۰ بیمار دیالیزی دارد.