دستگاه های اجرایی کرج فهرست پروژه های نیمه تمام را اعلام کنند
دستگاه های اجرایی کرج فهرست پروژه های نیمه تمام را اعلام کنند
سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج با اشاره سفر رییس جمهور در آینده نزدیک به استان البرز اعلام کرد: دستگاه های اجرایی و شهرداری های تابعه شهرستان کرج فهرست پروژه های عمرانی نیمه تمام و بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به فرمانداری اعلام کنند.

به گزارش نوژان نیوز،یحیی رمضانی” در نشست شورای اداری کرج در محمدشهر افزود: از ۱۵ آبان ماه افتتاح پروژه ها و طرح های مهم شهرها در کرج باید آغاز شود.
وی تاکید کرد: شهرداران شهرهای تابعه کرج باید تقویم برنامه های اجرایی خود را در زمینه افتتاح پروژه ها به معاونت عمرانی فرمانداری کرج اعلام کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه کرج افزود: دستگاه های اجرایی استان البرز و شهرستان کرج باید تمام اهتمام خود را به کارگیرید در سفر پر امید رییس جمهور شاهد دستاوردهای مهمی برای استان البرز باشیم .

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حملات عزتمندانه جبهه مقامت فلسطین به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده، عملیاتی که تا این ساعت یک هزار کشته روی دست صهیونیست ها گذاشته است

وی با تحلیلی بر اتفاقات هفته اخیر بیان کرد: جبهه مقاومت پیروز میدان خواهد بود و حملات عزتمندانه فلسطین مظلوم به بار نشسته است.

رمضانی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته فراجا خاطرنشان کرد: امسال به کوری چشم دشمنان، نابخردان و کوردلان با هوشیاری دستگاه های امنیتی، سپاه پاسداران، بسیج و ارتش قهرمان امنیت تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا در کشورمان حاکم است.

 

تمام دستگاه های اجرایی کرج امکانات مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات البرز قرار دهند

رمضانی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی امسال گفت: با رعایت امانتداری مسوولیت انتخاباتی سالم و قانونی برعهده داریم .

وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند قانون انتخابات را بخوانند و امکانات و مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات استان و شهرستان قرار دهند.
رمضانی گفت: باید تمام تجهیزات سخت افزاری ، امکانات اجرایی و نیروی انسانی کارآمد در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار گیرد و نباید مسوولی در این زمینه از وظایف قانونی خود عدول کند.
سرپرست فرمانداری بیان کرد: تمام عوامل اجرایی برگزاری انتخابات باید توجیهه باشند و با رعایت نظم و انضباط مقدمات اجرایی فراهم شود.

سرپرست فرمانداریکرج همچنین از مدیران این شهرستان خواست تا سه شنبه ها را به روزهای دیدار با مردم اختصاص دهند و دیدارهای مردمی را در راستای تکریم شهروندان دنبال کنند.

 

دستگاه های خدمت رسان برای بارش های نیمه دوم سال آماده باشند

سرپرست فرمانداری کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش های پاییزی و زمستانی گفت: دستگاه های خدمات رسان برای بارش های باید آمادگی لازم را داشته باشند و از اکنون تجهیزات و امکانات را به کار بگیرند.
جمع آوری ضربتی اتباع بیگانه از دیگر موضوعاتی بود که سرپرست فرمانداری کرج به آن اشاره کرد و افزود: این طرح در استان آغاز شده و دستگاه ها با همکاری فراجا و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی در سطح شهرستان فرایند طرد اتباع بیگانه را تا خروج از شهرها استمرار بخشیده اند.
رمضانی در بخش دیگری از سخنانش تکریم خانواده های معظم شهدا را یادآور شد و بیان کرد: خانه های معظم شهدا بهترین نعمت و برکت برای کشورما هستند و مدیران باید از تکریم این خانواده ها غفلت نکنند.

محور دیگر سخنان سرپرست فرمانداری کرج به موضوع قرارگاه اجتماعی اختصاص یافت و یادآورشد: توزیع عادلانه امکانات در سطوح مختلف اجتماعی، خدماتی، فرهنگی و امثال آن از محوری ترین مآموریت های قرارگاه اجتماعی است که با درایت و راهبری استاندار البرز طی ۲ سال اخیر در جای جای استان اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم بالای شهر نشین مفهومی نباید داشته باشد، همه شهرنشین هستند و توسعه عادلانه امکانات در گستره شهری و هدایت خدمات به سمت مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها جزو اصلی ترین بنیان های کار در قرارگاه اجتماعی است.
سرپرست فرمانداری کرج همچنین سرکشی از خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) را نیز از دیگر موضوعاتی برشمرد که مدیران شهرستان باید بر آن توجه داشته باشند.

رمضانی بیان کرد: در بحث قانون جوانی جمعیت نیز دغدغه رهبر معظم انقلاب باید پیگیری شود و دستگاه ها همکاری لازم را برای اجرای مصوبات داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: به تازگی به همت استاندار البرز ۵۰۰ قطعه زمین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در اختیار خانواده های چند فرزندی قرار گرفته که اقدام ارزنده ای به شمار می رود.

سرپرست فرمانداری کرج در بخش دیگری از سخنانش حمایت از واحدهای تولیدی را مهم برشمرد و گفت: سرمایه گذاران در شرایط امروز جامعه مانند سربازان پیاده نظام هستند و دستگاه های اجرایی نباید در مسیر فعالیت آنان سنگ اندازی کنند.

وی بیان کرد: به زودی با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی پنلی را که در زمینه اشتغالزایی ایجاد شده راه اندازی خواهیم کرد که تمامی بیکاران صاحب کار و شغل خواهند شد.
سرپرست فرمانداری کرج گفت: شهرک های صنعتی کرج نیازمند نیروی کار هستند و به همین دلیل زمینه را برای توسعه اشتغالزایی فراهم خواهیم کرد.
سرپرست معاونت استانداری البرز بیان کرد: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان البرزبه هشت درصد رسیده است و با تدابیری که پیش گرفته ایم این رقم نیز کاهش خواهد داشت.

موضوع ایجاد درآمدهای پایدار شهری از دیگر محورهایی بود که فرماندار کرج بر آن تاکید کرد و افزود: شهرداران سعی کنند درآمدهای پایدار شهری ایجاد کنند و طرح های نیمه تمام را برای تحقق این مهم به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی تاکید کرد: بوم گردی از فرصت های قابل توجهی است که مورد توجه قرار نگرفته است و در شهرها باید ظرفیت ها به فرصت های سرمایه گذاری و درآمد زایی منتهی شود.

 

توصیه های فرماندار کرج به بانک های خصوصی

رمضانی در بخش پایانی صحبت های خود توصیه هایی به بانک های خصوصی داشت. وی بیان کرد: عملکرد بانک های بخش خصوصی در شهرستان کرج زیر ذره بین قرار دارد اینکه بانک ها منابع و مصارف خود را در چه زمینه هایی صرف می کنند و خروجی آن به نفع شهرستان چگونه خواهد بود و مردم چه انتفاعی از این مهم می برند از موضوعاتی است که توسط مدیران بانک ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

درنشست امروز شورای اداری شهرستان کرج در محمد شهر احکام اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان کرج نیز به منتخبین اعطا شد.