پلیس با یاری مردم، عزت و اقتدار خود را افزایش می‌دهد
پلیس با یاری مردم، عزت و اقتدار خود را افزایش می‌دهد
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس با مردم کامل می‌شود و با یاری مردم، عزت و اقتدار خود را افزایش می‌دهد و در مقابل قانون‌ستیزان و گردنکشان و مخلان نظم و امنیت قرار می‌گیرد.

به گزارش نوژان نیوز، سردار احمدرضا رادان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آنچه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع انقلاب اسلامی و در عصر امام خمینی (ره)، سرلوحه خدمت برای مردم در دستور کار قرار گرفت این بود که امامی از جنس مردم و برای مردم خود را ارائه داد که همه معادلات و محاسبات را برهم زد.

وی افزود: امام خمینی (ره) نشان داد که در عرصه‌های مختلف از جمله دفاعی، سازندگی، امنیتی، فرهنگی و انتظامی مردم در کنار نهادهای مربوطه نقش‌آفرین و هوشیار هستند؛ مردم در عرصه انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم سازنده‌ترین نقش برای ایفای ماموریت‌ها را داشتند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هرجا مردم در کنار کارکنان انتظامی قرار گرفتند و یار و مددکار آنها بودند، نقش‌های ماموریت و خدمت‌رسانی به صورت ویژه انجام شد، به طور مثال ماموریت پلیس راهور، یکی از ماموریت‌های خاص در انتظام بخشی است و در این راه همیاری و همکاری مردم اگر نباشد، کار و انجام ماموریت بسیار سخت و غیرممکن خواهد بود.

سردار رادان یادآورشد: همچنین اگر همکاران مرزبانی، مرزنشینان همراه و همکار در کنار خود نداشته باشند، ماموریت آنها سخت و پیچیده می‌شود؛ بنابراین اصل فراموش‌نشدنی در فرماندهی جمهوری اسلامی ایران نقش و سهم مردم در حفظ انتظام ملی است.

 

انتظام ملی اساس امنیت است

وی با بیان اینکه انتظام ملی خود اساس امنیت است، افزود: انتظام ملی سه بعد مردم، متولیان و همراهان و همکاران را دارد که اگر این سه بعد کنار هم نباشند، انتظام ملی شکل نمی‌گیرد. انتظام ملی در هر کشوری نقش بیشتری داشته باشد، امنیت هم بیشتر می‌شود زیرا مردم را در کنار خود دارد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: برای همیاری دست یاری به سوی مردم دراز می‌کنیم تا به ما و امنیت خود کمک کنند و این اصل را سرلوحه ماموریت‌های خود قرار داده‌ایم.

سردار رادان ادامه داد: در همه موضوعات وقتی مردم کنار ما بودند، ماموریت بسیار بهتر انجام شد؛ به طور مثال امسال اربعین یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایی بود که انتظامی در کارنامه خود گذاشت و این ماموریت عظیم و معنوی بدون همیاری مردم امکان‌پذیر نبود و شرایط سخت و پیچیده می‌شد.

وی یادآورشد: مشارکت مردم را می‌طلبیم یعنی سهمی از انتظام و آرامش باید برای مردم فراهم باشد، بنابراین شعار امسال هفته انتظامی را «مردم قانون‌مدار و پلیس خدمتگزار» انتخاب کردیم زیرا هرچه بعد رفتاری مردم برای اجرای قانون و انتظام ملی فراهم شود، بعد خدمت هم افزایش می‌یابد.

 

برخورد پلیس با  اراذل و اوباش

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: مردم از اراذل و اوباش ناراحت بودند بنابراین برخورد شدید و البته قانونمدارانه با آنها شکل گرفت و در اخبار هم این موضوعات را مشاهده کردند. اراذل باید بدانند که جایی در جمهوری اسلامی نخواهند داشت مگر آنکه رفتار قانونمند داشته باشند.

سردار رادان، مقابله با سارقان را موضوع دیگری عنوان کرد که در دستور کار فراجا قرار دارد و در این باره گفت: مردم باید با همکاری و مشارکت بتوانند شرایطی را فراهم کنند که سارق به سادگی به مقصود خود نرسد.

 

کنترل هوشمند سارقان؛ به زودی

وی یادآورشد: با هماهنگی قوه قضاییه در آینده‌ای بسیار نزدیک با اقدامات فنی، عمده سارقان را به صورت هوشمند کنترل می‌کنیم تا مردم احساس آرامش و امنیت بیشتر در این زمینه داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به دنبال پلیس در تراز انقلاب اسلامی هستیم، گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی نیاز به معماری جدید دارد، مطالعه معماری پلیس آینده به اتمام رسیده و حلقه وصل‌های پلیس به زودی زود در عرصه ماموریت پشتیبانی و سازمان قرار می گیرد.

 

۱۴۰۲ سال مبارزه با قاچاقچیان

سردار رادان ادامه داد: سال ۱۴۰۲ را به مبارزه با قاچاقچیان اختصاص داده‌ایم، اجناس قاچاق با ارزش حدود پنج هزار میلیارد تومان را به حکم قانون و خواست مردم به آتش کشیدیم این به این معنی است که هیچ جنس قاچاقی نباید در چرخه مصرف قرار گیرد و به این واسطه باید تولید داخلی را حمایت کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا