اختصاص بخشی از زندان رجایی شهر کرج به کتابخانه عمومی ستودنی است
اختصاص بخشی از زندان رجایی شهر کرج به کتابخانه عمومی ستودنی است
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در این استان ، اقدام حمایتی استاندار البرز برای اختصاص بخشی از زندان سابق رجایی شهر کرج به کتابخانه عمومی در کشور بی نظیر و تحسین برانگیز توصیف کرد.

به گزارش نوژان نیوز، سعید جابری انصاری افزود: باید با بهره برداری بهینه از فضاهای موجود در استان ، برای ایجاد مراکز فرهنگی _ هنری همچون باغ موزه ها، تالار مرکزی شهر ، کتابخانه مرکزی ، خانه های فرهنگ ، مجتمع های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی و ایرانی گام برداریم.

وی گفت : از آنجا که کرج واستان البرز به خاطر وجود اقوام مختلف کشور در آن، “ایران کوچک ” نام گرفته است و از سوی دیگر این منطقه با  آسیب های اجتماعی و کمبود فضاهای  مواجه است بنابراین  با درایت حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج ،  استاندار البرز ، مدیرکل دادگستری استان، نمایندگان مردم البرز مجلس شورای اسلامی در استان و رایزنی های بسیار با دستگاه قضایی زندان رجایی امسال در کرج تعطیل و زمینه برای توسعه فضاهای فرهنگی جایگزین آن فراهم شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان البرز ادامه داد: برای تحقق اهداف فرهنگی در این بخش از مشاوران توانمند بهره گرفته شد که می تواند رضایت مردم و هنرمندان عزیز را به دنبال داشته باشد.

جابری انصاری افزود : به هر میزان که در مسیر توسعه و ساخت  فضاها و مراکز فرهنگی و دینی گام برداریم و نسل نوجوان و جوان کشور را  با تهیه محتواهای مناسب و جذاب  با این مجموعه ها مرتبط کنیم ، نسل آینده  را در برابر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بیمه  کرده ایم  چرا که مراکز فرهنگی به عنوان یکی از ابعاد بنیادی توسعه فرهنگی از چنان اهمیتی برخوردارند که می توان آنها را یکی از اساسی ترین الزامات تحقق توسعه فرهنگی و دستیابی به اهداف چشم انداز فرهنگی کشور دانست.

وی بیان کرد : با توجه به اینکه شهر کرج ” عنوان شهر” دوستدار کتاب را در کشور کسب نموده است و قرار است به زودی به عنوان” پایتخت کتاب ” انتخاب شود ، اقدام استاندار البرز در اختصاص بخش عظیمی از مجموعه زندان سابق رجایی شهر به کتابخانه مرکزی البرز  در کشور بی نظیر و قابل تحسین است .

زندان رجایی شهر کرج اوایل تابستان امسال به دستور رییس قوه قضاییه تعطیل شد که رضایتمندی مردم استان البرز را در پی داشت.