به زودی پیشرفته‌ترین سازمان آتش‌نشانی غرب آسیا می‌شویم
به زودی پیشرفته‌ترین سازمان آتش‌نشانی غرب آسیا می‌شویم
مدیرعامل آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه اکنون پیشرفته‌ترین سازمان آتش نشانی کشور هستیم، گفت: به زودی به مجهزترین سازمان آتش نشانی غرب آسیا تبدیل می شویم.

به گزارش نوژان نیوز، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران به عنوان نخستین سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه امروز – هفتم مهرماه – در جمع نمازگزاران اظهار کرد: آتش نشانی تهران بزرگ ۶۱ شهید و ۱۲۰۰ جانباز آتش نشانی تقدیم نظام و اسلام کرده است.

وی ادامه داد: ۱۷۰ سال قبل آتش نشانی در کشور در شهر تبریز آغاز به کار کرده است و اکنون در آستانه یکصدمین سالگرد تأسیس آتش نشانی تهران بزرگ هستیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه ۷ مهر روز ملی آتش نشانی است، گفت: این روز یادآور آتش نشانان پالایشگاه آبادان است که قربانی حملات رژیم بعثی شدند و این روز همچنین با هفته دفاع مقدس مقارن شده که یادآور جانبازی و از خودگذشتگی آتش نشانان است.

محمدی افزود: آتش نشانی تهران با ۱۳۸ ایستگاه و ۵ هزار و ۳۰۰ آتش نشان و ۱۳۰۰ خودروی سبک و سنگین و روزانه ۳ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۳۵ در حال خدمت رسانی به مردم است که تا کنون بیش از هزار شهید و جانباز تقدیم کشور کرده و حضور ۱۶ بانون آتش نشان در سال گذشته در سازمان آتش نشانی تهران بزرگ برگ زرینی از حضور مؤثر بانوان در عرصه خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: حضور نیروهای آتش نشانی در بزنگاه های حساس مانند سیل امامزاده داوود، سیل گلستان و ریزش ساختمان متروپل آبادان از افتخارات آتش نشانی است و نیروهای مقتدر آتش نشانی طی ۲۴ ساعت شبانه روز در حال امدادرسانی هستند که سختی محیط و شرایط کار، آنها را در معرض آسیب های جسمی و روحی فراوان قرار می دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: با وجود امکانات و تجهیزات و پیشرفته و دانشکده آتش نشانی به عنوان پیشرفته ترین سازمان آتش نشانی کشور خدمت رسانی می کنیم و در آینده ای نزدیک به مجهزترین سازمان آتش نشانی آسیای غربی تبدیل می شویم.

محمدی بیان کرد: توجه به بافت های شهری، بافت های فرسوده، رعایت مقررات ایمنی در ساخت و ساز، آموزش های شهروندی، توجه به رعایت مقررات ایمنی و پدافند غیر عامل در بخش آتش نشانی و زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: آتش نشانان در معرض آسیب های روحی و روانی قرار دارند لذا توجه همه دستگاه های متولی و سیاست گذار و تأثیر گذار برای آگاهی بخشی و آموزش های شهروندی در نحوه مواجهه با حوادث یک امر الزامی است که می تواند در امدادرسانی بهتر کمک کننده باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا