در جنگ اقتصادی تحمیلی، دفاع مقدس همچنان ادامه دارد
در جنگ اقتصادی تحمیلی، دفاع مقدس همچنان ادامه دارد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: جنگ تحمیلی استکبار جهانی امروز عرصه اقتصاد و معیشت مردم عزیز ایران را نشانه گرفته و دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر محمد انصاری گفت: در طول ۴۴ سال اخیر، رویکرد انتقامی دشمن نسبت به انقلاب و این سرزمین چندان تغییر نکرده و فقط شیوه ها و ابزارهای تهاجم در مقایسه با ۸ سال جنگ تحمیلی به سوی جنگ اقتصادی متفاوت شده است.

وی تصریح کرد: تکلیف همه ما اعم از کاسب، کارمند، بازرگان، صنعتگر و به عبارتی همه اقشار جامعه همان است که در ایام دفاع مقدس به بهترین شکل ادا کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در آیین گرامیداشت ۵۱۰ شهید اصناف، بازار و صنعت و معدن استان البرز گفت: بسیار خرسندم که در سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، میزبان عاشقان و دلدادگان ایشان هستیم و قرار است از ایام دفاع مقدس یاد کنیم.

انصاری افزود: در ایامی به سر می بریم که یادآور دفاع مشروع ملتی است غیور و رشید که با تمام وجود با تکیه بر ایمان و اعتقاد قلبی و با ‌رهبری‌ حکیمانه امام راحل(ره) از سرزمین‌، شرافت و عزت کشورمان دفاع کردند.

وی ادامه داد: یادآوری ۸ سال مجاهدت و ایام دفاع مقدس، در واقع پاسداشت پایداری، ایثار و شهادت بهترینِ انسان ها و عزیزترین جان ها در این سرزمین بزرگ و همواره سربلند است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: مهمترین نمود و تجلی آن ایام، وحدت بی نظیر ملت سلحشور ایران در برابر تمامی مستکبران جهان بود که در لوای فرامین ولی امر مسلمین نتایج بی بدیلی را نیز رقم زد و انقلاب شکوهمند اسلامی را از سخت ترین گردنه تاریخی عبور داد.

انصاری گفت: همه اقشار مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان، محصل و دانشجو، کاسب و بازاری، صنعتگر و کارگر، به تعبیری همه و همه پای کار آمدند و از جان و مال خود بی هیچ چشم‌داشتی مایه گذاشتند و پوزه سگ هار استکبار جهانی را به خاک مالیدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: اصناف عزیز ما چنان نقش برجسته و مانایی در ایام جنگ به ثبت رساندند که همچنان باید از آن نقش به نیکی یاد نمود و ایشان را در کمال احترام و خضوع ستود، صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز ما نیز در بخش لجستیک و پشتیبانی جنگ، جهاد اکبر را به معنای واقعی کلمه بازتعریف کردند.

وی افزود: ما بدون اغراق مدیون همه مردان و زنان غیور این سرزمین هستیم که در آن ایام ایثارگری را نقشی دگر زدند و بر خود می بالیم که افتخار حضور در جمع شما را می یابیم.

انصاری در ادامه گفت: لازم می دانم این نکته یادآوری کنم که امروز کشورمان مجدداً آماج یک جنگ ترکیبی و شناختی است که نوک پیکان زهرآگین آن جنگ اقتصادی تحمیلی است، دوشمن هنوز از تهاجمات خود دست نکشیده و این بار هم همچنان جان و مال و معیشت مردم را نشانه گرفته است.

مدیرکل صمت البرز گفت:امروز همچنان تکلیف بزرگی بر عهده یکایک ماست، باید زیر بیرق برافراشته ولایت و رهبر عزیزمان با اتحاد کامل گرد هم بیاییم تا از این گردنه سخت باز هم با کمترین آسیب گذر کنیم،این باید باور و اعتقاد همه ما باشد،

دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و فقط سنگرها و خاکریز های ما تغییر نموده است.

وی ادامه داد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب و در سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند، صنعتگران ما رزمندگان همین جنگ اقتصادی هستند و به تعبیر ایشان اصناف و کسبه از مهمترین اقشار اسلامی و انقلابی کشورند.

انصاری گفت: طی دو سال از استقرار دولت سیزدهم، توجه به نقش اقشار به ویژه بخش تولید و تجارت یعنی اصنافیان عزیز بیش از پیش بود و تلاش شده تا با افزایش حمایت ها به تقویت ایشان کمک شود، موانع رفع و مسیر برای بالندگی اقتصاد کشورمان تسهیل گردد.

وی ادامه داد: امروز تولید باکیفیت، عرضه با قیمت مناسب، یک تکلیف است، مشابه همان تکلیفی که پیر و جوان ما را تشویق می نمود تا از راحتی و آسودگی خود بگذرد و پای در میدان جنگ با مستکبرین بگذارد، پس راه همان می باشد و فقط نقش ها تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: ضروری می دانم به خودم و همکارانم هم این نکته را یادآوری کنم که مجموعه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در کنار همه ارکان اجرایی و تشکل های بخش خصوصی اعم از بازاریان و اصناف عزیز و صنعتگران تلاشگر خود در برابر خون پاک شهدا، در برابر خانواده معزز ایشان، در برابر جانبازان عزیز و سرافرازمان و همه ایثارگران و آزادگان غیور کشورمان مسئول می داند، همچنان که در برابر یکایک آحاد مردم تکلیف شرعی داریم تا در شرایط خاص امروز کشور با تمام وجود تلاش کنیم تا کسب رضای این ملت سربلند را در مسیر کسب رضای خداوند باری تعالی قرار دهیم.

انصاری در پایان گفت: امیدوارم در این روز خجسته که سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است، مشمول عنایات خاص آن حضرت و شفاعت شهدای گلگون کفن میهن عزیزمان قرار بگیریم و در پیشگاه مردم عزیز شرمنده نباشیم.